onsdag 20 januari 2010

I väntan på makeovern....


Foto: Lotten

I helgen hittade jag det här överkastet från Rice som jag har haft liggande länge i en låda. Jag tyckte att det var så härligt vårigt i färgerna så det fick komma fram och pigga upp sovrummet i väntan på makeover som skall ske i sovrummet såsmåningom. Tavlorna ovanför sängen är målardukar som jag klistrat fina retro-tapeter på... Dom kommer att få flytta sedan när jag skall måla och tapetsera om här. Nedan en närbild på överkastet...
Edit - jag såg att överkastet är från Green Gate och inte Rice.... och minst 2 år gammalt




Foto: Lotten

18 kommentarer:

Helena sa...

Vilken bra idé med tapettavlorna!
Lapptäcket är ljuvligt! Kram Helena

NOOK Elin sa...

Wow, vilket överkasst!

La luz del norte sa...

Fine og friske farger! Ha en fin dag!!
Solrosa

Minmill sa...

Skal bli spennende og se hva du gjør med dette soverommt. Teppet fra Rice og tapettavlene var herlige fargeklatter. Hvis du skal beholde sengen, så ville jeg ha malt den hvit. Da kan du jo ha fine fargeklatter som passer bra til det hvite......

Hadde du sett vårt soverom hadde du nok blitt skuffet, der er alt, absolutt alt hvitt. Veggene, sengetøyet, skapet, lampen. Jeg må ha det sånn jeg, for da får øynene og kroppen slappet av.

Klemmer fra Minmill

milla sa...

Vilket vackert sovrum...man blir glad av färgerna & jag måste säga att jag föll som en fura för dina fina tapettavlor.Kram Milla

Sukkertøy for øyet sa...

Spennende uttrykk på soverommet ditt, elsker sånne rom jeg kan bare kikke og kikke på.Dette var et sånnt et.Elsker fargebruken, og teppet.. helt fantastisk:)

SusanLotus sa...

Oj, vad fint du har det! Hittadre just till din blogg som jag ska kolla igenom :) Det verkar vara mycket färg och det tycker jag om. Ha det så bra!

Min vrå... sa...

Vilka underbara färger! Igen! Lapptäcket var ju så fint också. Nu måste jag googla på Rice och se om de har någon hemsida!

Susanne sa...

avundsjuk på överkastet Nej då.. suckandes drar jag härifrån....

UNDERBART!!!

erry sa...

Åh, så mysigt! Lapptäcket och tavlorna är superfina, och jag vet att det kommer bli ÄNNU finare när ni väl sätter upp den snygggaste tapeten som finns :) !!

Kram

Lotten sa...

Erry - hi, hi... jag är så ivrig på att få komma igång med sovrummet! Jag vet att det kommer att bli såå fiint! Tyvärr behöver jag övertala min gubbe om lite förändringar (inte tapeten som tur är)....

Alla bäckar små sa...

Himla fint! Men vilken snygg sänggavel säger jag, å praktisk, vart kommer den ifrån?

Alla bäckar små sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
millandante sa...

Vilken skatt du hade i gömmorna! Hela sovrummet ser ju så mysigt ut!!
Den dä tapeten stod jag lääänge och tittade på på Rusta... verkligen läcker och nu ångrar jag mig...
Tycker det var en jätterolig idé att göra underlägg av syntestkorten! Om man dricker starkare så kan man ju kolla sig själv... när man inte längre ser siffran så är det nog inte läge för ett glas till.. hihi..
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Men så härligt med alla färgerna!Tapettavlorna var riktigt käcka. Annica

PIPPIVOGEL sa...

nu kan du få se de nymålade stolarna.... snart ska jag spraya ett bord i KOPPARfärg! Får se hur det blir. Turkost och koppar är en bra kombo.

Vad gäller färgen på pinnsoffan vet jag inte eftersom den var så i originaalskick!

Ska se om jag kan matcha den med en färg! hrmmmm återkommer

KRAMAR

Klara

kardemomme sa...

For et herlig soverom!!
Skal dere pusse opp det der??
Det ser jo helt fantastisk ut som det er nå jo!! Jeg er så glad i fargebruken din Lotten! Du har så mye flott i de rosa/røde nyansene!
lappeteppet var supeflott i dette miljøet og det er for galt at du hadde pakket det bort..Men jeg gjør også sånn! Kjøpte et nydelig lappeteppe på Kremmerhuset som jeg bare MÅTTE ha men da jeg hadde hatt det et par uker ble det lagt på loftet. Men nå er det lagt ned på datterens rom og passer perfekt der..Tapeten fra Rusta ser fin ut!
jeg liker dramatisk tapeter og leter meg glugg ihjel etter den ultimate tapeten jeg skal ha på tavleveggen..
Så er det torsdag og nesten helg igjen og det er virkelig herlig!
Ha en bra dag Lotten! Klem fra Kardemomme :)))

Randiga Tråden sa...

Vilket härligt överkast och rummet år så fint.