måndag 18 januari 2010

Funderingar...


Foto: Lotten

När vi städade i helgen hittade vi det här spelet i en låda. Jag köpte det på loppis för länge sedan. Jag gillar färgerna men framförallt texten. I lådan finns allt kvar som tur är.... ;-) Jag skulle vilja skriva barnens namn i det här typsnittet. Hur gör man då...?



Foto: Lotten

Den här tapeten hittade jag på Rusta och fick med en provbit hem. Jag tycker att den är himla fin... men inget jag vill ha hemma i stan. Undrar hur den ser ut när den sitter uppe..? Någon som vet...? Man kanske skulle tapetsera några lådor i den här tapeten... Billig var den med - 149 kronor/rulle.



Foto: Lotten

11 kommentarer:

milla sa...

Ett sånt bingospel kom fram ur makens leksaksgömmor när svärmor rensade...ett fotbollspel, coronne & märklintågbanan mm. Skitkul tyckte barnen. Tapeten var läcker...men på dasset på landet då? Kram Milla

Min vrå... sa...

Vilket kul spel! Jag är så dålig på att texta men hade nog provart på fri hand.
Tapeten var jätte snygg! Varför inte tapetsera en bit på en möbel eller bara göra en tavla av den?

Anonym sa...

Kolla in dafont.com där finns massa typsnitt.

Ha en bra dag
Hälsar Louise
http://loppisskattkammaren.blogspot.com
www.louisealexandersson.se

Anonym sa...

Kola på dafont.com massor av typsnitt.


Ha en bra dag
Hälsar Louise
http://loppisskattkammaren.blogspot.com
www.louisealexandersson.se

Maria sa...

Jag älskar gamla spel. BÅDE nostalgiskt och snyggt!

Helena sa...

Jag hade testat på fri hand tror jag.... Vilken fin tapet.... Mmmm....
Kramelikram Helena

Sanna sa...

Superfint med gamla förpackningar, dom var ju så mycket mer välgjord förr i tiden.. =)
Tapeten är superfin, har tittat på den ett antal ggr när jag varit till rusta..men vet inte vart den skulle passa här hemma..hmm..
SV: Jodå jag mår hyfsat i alla fall, skall på ultraljud imorgon och se hur min lever mår..mina värden är tydligen inte allt för bra..suck..men det är bara att vara positiv och försöka se framåt..
Kraaaaam
Sanna

Jo sa...

Ett exakt likadant spel följde med på köpet när vi köpte Rucklet, fast vårt saknade nr 1. :) Jag älskar gamla spel, både att spela och att kika på. Mkt snyggare och mer känsla än ett nyinköpt! Ska det vara, så ska det!

Anna sa...

tapeten påminner en del om den jag har i köket Raven från tricia guild. :) Jättefint budgetalternativ.

Lina sa...

Jag har också kikat på den tapeten och tycker den är fin! Men det är svårt att föreställa sig om den ser så fin ut på en hel vägg eller om den ser lite "Rusta goes Designers Guild".. Hm.. Köpte en annan tapet från Rusta och kvaliten var ju inte detsamma som de dyrare vi köpte samtidigt. Men som sagt, varför inte en tavla eller en förvaringslåda. Eller lådorna på en gammal byrå? Kan nog bli fint =)

Erica sa...

Här kan du ladda upp en bild av fonten och få svar: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/

Hälsningar från typografinörden :-)

PS. Jag köper också saker bara för fina typsnitts skull!