söndag 12 augusti 2007

Kakbak

Foto: Lotten
Sista dagen på barnens sommarlov idag. Imorgon börjar allvaret igen efter närmare 8 veckor helt ledigt! Skönt säger mamma..... sista veckan har de vart i luven på varann hela sin vakna tid. Då slår det dåliga samvetet till och mamma bakar kakor ;-) 4 plåtar med gaffelkakor blev det!

Foto: Lotten
Till mamma blev det en skål med Biggaråér..... stavas det så? Hoppas att jag kommer igång med mina projekt igen. Orken har inte riktigt funnits där efter att jag började jobba igen. Jag har kommit ifrån min sovrutin så jag vaknar alldeles för tidigt när jag är mittemellan två nattpass. 4 timmar sömn gör att man blir lite sliten.... dags att köpa antirynk ;-)

18 kommentarer:

My White Cottage sa...

Vad gott!!! Det vattnas i munnen... Solstolen påminner om den som jag hade som barn, den var vinröd och också med elefanter på! Kram!

Skatan sa...

Vilka vackra bilder du tar! De där kakorna påminner mig om när jag var liten. Så kul att se dem : )

Sov gott!

I Veras hus sa...

Fräsch datahörna det blev!
Jag har en liknande stol som den..

Det är skönt med ledigt,men när man sen kommer tillbaka till de vanliga rutinerna är det också ganska skönt:-)
Bigarråerna ser xtra goda ut i den där skålen*mums*

Anonym sa...

Ååååh vilka mumsiga bilder :)

vinklar o vrår sa...

Vad goda dom där gaffelkakorna såg ut, mums! Det var längesedan man gjorde... kanske får leta upp receptet!
Måste kolla med dig om det är ok om jag härmar dig lite... *fjäsk fjäsk* =) Tyckte din idé om en tävling när du kommit upp i 10 000 besökare var lite kul. Och nu så är jag också snart där... blir kanske någongång under veckan. Är det ok om jag också har en liten tävling för att fira?? Självklart blir det ju inte ett likadant pris eller så, men tänkte ändå att jag skulle kolla med dig först!
Kram / härmis-Mia ;)

Brunkullan sa...

Där ser kakorna inte aaaaaalls ut att trivas;-)
De skulle få det så mycket bättre här hos mig, i min mage..hihi!!

Nu ser vi burken användas. Snyggt med marimekkoservetterna mellan kakvarven!!

Susanne

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilka goda kakor! Och vad fina dom blev...ser ju köpta ut. Fast jag föredrar ju helt klart hembakt... :)
Och din fina röda burk har också kommit till användning... :)

Kram ~Marie~
PS. Tusen tack för dina kommentarer hos mig, uppskattas verkligen!

Anonym sa...

Hmm, vad gott! Jag kan nästan känna smaken... *s*

Maria sa...

Vackra bilder! Och allt ser så gott ut, extra gott i läcker plåtlåda och vacker skål!

n o r d i n g å r d e n sa...

O ja, att jobba natt är slitigt och sova måste man ju, förr el senare! Vilken härlig kakbild du visar, gud va kaksugen jag blev nu!! Och en sån läcker röd burk! Ha en fortsatt skön sommar, med barnen i skolan ; ) Mari.

Blommiga Karin sa...

Hej!
Vad gott med gaffelkakor och en fin burk du har till dem.
Hoppas du har haft det bra på jobbet idag efter lång ledighet.
MVH Karin

Poppins sa...

Vad fint del blev med din uppiffade kakburk.
Jag började jobba idag och det känns redan som en del energi har försvunnit :)
kram

hulukvarn sa...

Fyra plåtar....oh my god! vad gott! det är ju inte konstigt att de bråkar efter 8 veckor ihop! det blir nog bättre när de börjat skolan igen! kram kram

Anonym sa...

Vilka läckra kakor i läcker burk! Det såg mycket gott ut!=)

Signes Vind sa...

Mumsigt ser det ut. Receptet vore jättekul om du la ut -småkakor är störtinne nu - stora muffins är ute.

ikas sa...

Vad duktig du är som bakar. Läcker burk.
Har era barn redan börjat skolan? Här börjar vi först nästa torsdag.

Anonym sa...

Vad fint och gott allt såg ut. Ja visst är det skönt med sommaren men ganska skönt när vardagen kommer igen med rutiner och lite mer ordning.

Lavendel & Romantik sa...

Vilka goda kakor, och den fina skålen sen med inehåll..mmmm.gott Ha det så gott Kram/Majsan