lördag 11 augusti 2007

Retro solstol

Foto: Lotten
Åskvarmt ute..... jag flämtar..... men min solstol i barnmodell från 70-talet gör mig lite lättare till sinnet! Den lyckades jag rädda från en säker död på sop-stationen. Min äldre bror som inte förstår sig på fynd och fina saker hade slängt den i en stor hög med bråte när vi röjde vinden i mitt föräldrahem. Det var från början 2 eller kanske 3 sådana här fina stolar men min bror hade lyckats slänga de andra.... Han delar inte min entusiasm för gamla saker ;-)
Visst är tyget underbart! Det har inte åldrats någonting... inte ens en liten blekning!

5 kommentarer:

Majssan sa...

Åh, blir nostalgisk. En sån hade jag när jag var liten. Fast den var orange.

Lotta sa...

Känner verkligen igen det tyget, fast vi hade det nog i en grön färgställning, har jag för mig!

kram
Lotta

Signes Vind sa...

Ja se karlar - de förstår inte alltid vad som är läckert. Det skall ha funktion tycker min man - det är det viktigaste. Urcool stol - sitt försiktigt bara.

Maria sa...

Jättefin!Tur att du hann rädda den!

Brunkullan sa...

Haha...min väninna har kvar just en sån! Men med orange botten:-)

Susanne