måndag 25 maj 2009

Quick-fix

Före:
Foto: Lotten
Igår när vi röjde vägen för telemontören och ändå plockade undan datan på sonens rum passade jag på att fixa till hans bord. Målningen hade skavts bort på vissa utsatta ställen så det var inte så fräscht längre - och jag är ju ingen entusiastisk shabby chic-anhängare så det störde mig! Jag tog en bit av vaxduken jag köpte på Ge-Kås i Ullared för ett tag sedan och häftade fast den. Resultatet är jag ganska nöjd med...... I framtiden skall sonen få ett större skrivbord som går hela vägen under fönstren så detta är en tillfällig lösning tills dess. 5-kronors bordet har funkat bra hittills.

Efter:


Foto: Lotten


9 kommentarer:

Millamolla sa...

Blev ju kanonbra! Funderar på om jag har någonstans som kan behöva denna fix ;-)
Tack för titten igen...ni har det så fint så man kommer gärna igen.

Minmill sa...

Så fint bordet ble. Jeg er heller ikke shabby frelst, så jeg likte din ide veldig bra. Ble sønnen din fornøyd med blomstene?

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Skitsnyggt blev det!

makiato sa...

Snyggt fixat!

Sara sa...

vad snyggt bordet blev, vilken färgklick och den röda string hyllan var ju super söt...Hade velat komma hem och titta på allt fint du har :)

Tant Grön sa...

Oj, värst vad du var i farten :-) SÅ fint det blev. Är det vaxduk du använt dig av? Snyggt vr det iaf. Är det en datorskärm eller en liten tv? Det ser mer ut som en tv än en datorskärm. Jätte snyggt! Det var visst tusen frågor från mig idag, ha, ha! Nyfiken i en strut det är jag det!

Kaspara sa...

Hei Lotten
Så gøy å se en snutt fra sønnen dins rom! Sønnene dine var bare helskjønne!!!! Jeg har jo sett dem "live".
Det ble så fint med den voksduken på! Likte det kjempegodt!
Tror ikke Kamille selges i Sverige.
I dag har det vært strålende solskinn hele dagen, og jeg har vært en del i hagen. Kjenner meg nesten litt stiv i ansiktet etter masse sol.
Ha en fin senkveld og mysig morgondag! (Jeg lekar svensk forstås) Kram från Kaspara

Maria sa...

Så enkelt, og veldig fint :-)

Sanne sa...

Åh, så fint det er å gjøre om ting :) enkelt, og så fint!